"Buddhism does not recognize a spirit opposed to matter, as is accepted by most other systems  of philosophies and religions. Mind is only a faculty or organ like the eye or the ear.

The difference between the eye and the mind as faculties is that the former senses the world of colours and visible forms, while the later senses the world of ideas and thougts and mental objects."

What the Buddha taught - p.21
"In Buddhism emphasis is laid on seeing, knowing, understanding, and not on faith or belief."

What the Buddha taught - p.3
"The root of all evil is ignorance and false views."

What the Buddha taught - p.3
"But there’s an alternative way to approach our so-called problems. No matter what we bring to our meditation, no matter how we may be feeling, the practice is to simply sit down, acknowledge what’s going on, and then let it be. What this requires is the basic understanding that our states of mind are not problems to be solved or obstacles to be overcome. Just because something seems off doesn’t mean that something is, in fact, off. Things simply are what they are. It’s primarily our judgments about them—our expectations about how things should be—that cause us endless difficulties.


This practice, in a way, is very simple. But it is also very difficult to do; the mind is not inclined to let things be. It does not want to give up its pictures, its opinions, its ideas of how things should be. It is much more interested in analyzing, blaming, controlling, and, above all, making things “better.” But it’s possible to learn one of the most important secrets of spiritual practice: that we don’t have to be some particular way, nor do we have to feel any special way. When we truly understand this, it’s like letting go of a very heavy burden."


Reflect, without thinking - Tricycle: The Buddhist Review - Winter 2009

"O eu é o mesmo que memórias, pensamentos, conceitos, emoções e atitudes. Reunindo todos esses fatores, obtém-se um eu. E se retirarmos tudo isso - no Budismo, o fazemos como exercício - se nos dissociarmos completamente de nosso corpo, de nossas memórias, pensamentos, emoções, atitudes, antecedentes e experiências, o que permanece? Nada. Somos algo ou alguém precisamente porque temos essas coisas. Elas formam um agregado. Sem elas, não somos nada. Isso é o vazio."

A essência do budismo - p. 215
"O fato de você estar onde está neste momento é resultado de todas as condições que o criaram e sustentaram, e lhe permitiram estar exatamente onde você está agora. Na verdade, há momentos em que fica absolutamente claro que toda a história da Terra, provavelmente toda a história do cosmo, precisava ser exatamente como foi para que você estivesse exatamente onde está agora."

Não faça nada, só fique sentado. p-115
"Sempre que o apego e a rejeição estão ausentes da mente, você experimenta a liberdade."

Não faça nada, só fique sentado - p.115
"A consciência plena, a prática para ver claramente, significa despertar para a felicidade do momento descomplicado. Nós complicamos os momentos. Quase nada acontece sem que a mente elabore profusamente o ocorrido. É  a elaboração que torna a vida mais difícil do que ela precisa ser.

Consciência plena: a percepção tranquila, sem apego e sem aversão, da experiência presente."

Não faça nada, só fique sentado. p. 13,18
"Iluminação significa "sabedoria perfeita e insuperada", aquela que pode perceber a natureza autêntica de todos os múltiplos fenômenos da existência.

Apreensão intuitiva da essência da vida."

O Buda vivo - p. 72, 78
"Enquanto possui pensamentos ou idéias, a pessoa continua a mover-se no reino da conceitualização. A verdadeira iluminação, porém, tem, de alguma forma, que libertar-se do envoltório da conceitualização e captar a essência da própria vida."

O Buda vivo - p. 54